تماس با ما :  4_33108023 (041)

مزایا و معایب کفپوش PVC

جستجو در سایت


دسته بندی


برچسب ها


مزایا و معایب کفپوش PVC

یکی از محصولاتی که امروزه در ساخت و ساز از آن به مقدار زیادی استفاده می شود، کفپوش ها هستند. از پرطرفدارترین این محصولات میتوان به پارکت لمینت ها و کفپوش های PVC اشاره کرد که به علت داشتن قابلیت های خوب نسبت به قیمت مناسب، بسیاری از خریداران را به خود جذب کرده اند. در ادامه به صورت کامل به بررسی مزایا و معایب کفپوش PVC خواهیم پرداخت تا شما را با این محصولات بیشتر آشنا کنیم.

کفپوش PVC چیست ؟

کفپوش های پی وی سی نوعی از پوشش هستند که تولید شده از جنس پلی وینیل کلراید، که نوعی پلاستیک است می باشند. این پلاستیک پر کاربرد در حال حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی به شمار می رود و بیش از 50 درصد آن در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن نیز قیمت مناسب در عین حال طول عمر و مقاومت بالایی این ماده می باشد.

کفپوش PVC چیست؟ 

کفپوش های PVC را می توان در محیط های اداری، تجاری و مسکونی نصب کرد و محل های پر رفت و آمد برای نصب آنها بسیار مناسب می باشد و علت آن نیز آسان بودن امر نظافت برای آنها است. این کفپوش ها را به اسم کفپوش های وینیل نیز نام گذاری می کنند و قیمت مناسبتری نسب به دیگر کفپوش ها دارند.

کاربرد کفپوش پی وی سی

همانطور که گفته شد این محصول تولید شده از نوعی پلاستیک می باشد و پلاستیک ها در برابر نفوذ آب و همچنین در برابر رطوبت بالای هوا آسیب نمی بینند و می توان سالهای طولانی در این شرایط از آنها استفاده کرد. البته امروزه نمونه های چوبی نیز با استفاده از روکش های  مختلف (مانند لمینت در پارکت لمینت ها) در برابر نفوذ آب مقاوم شده اند اما همچنان نسبت به نمونه های پی وی سی بسیار ضعیف تر عمل می کنند.  یکی از کاربرد های این محصولات برای افرادی می باشد که در شهر های مرطوب زندگی می کنند و می توان  بدون نگرانی از این نمونه ها خریداری کرده و در محل مورد نظر نصب کنید.

معایب و مزایای کفپوش پی وی سی

نمونه ای از این مورد را در شهر های شمالی کشور مشاهده می کنیم که رطوبت بسیار زیاد می باشد و بسیاری از افراد شکایت های مختلفی از پارکت های چوبی خود دارند. در این مکان ها بهترین انتخاب می تواند کفپوش های PVC باشد. همچنین از دیگر کاربرد های کفپوش های PVC می توان در سالن های ورزشی، بیمارستان ها و یا محل های اداری باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا مزایا و معایب کفپوش PVC بررسی کنیم.

برخی از مزایا و معایب کفپوش های PVC

مقاومت

همانطور که گفته شده این محصولات تولید شده از پلاستیک می باشد و می توان گفت بسیار مقاوم هستند بطوریکه بر روی آنها می توان به راحتی تمام اثاثیه خود را قرار دهید بدون اینکه خط و خشی بر روی سطح این محصولات مشاهده کنید.

تنوع در طرح و رنگ

امروزه به علت سلیقه های مختلف برای دکور کردن یک واحد به محصولاتی با تنوع بالا نیاز داریم که کفپوش های پی وی سی یکی از این مدل از محصولات به شمار می روند می می توانند به راحتی نیاز هر نوع سلیقه ای را برطرف سازند.

مزیت ها و عیب های کفپوش PVC

شست و شوی آسان

نظافت این کفپوش ها بسیار آسان می باشد طوری که می توانید آنها را به راحتی با استفاده از مواد شوینده و آب این کار را انجام دهید.

دارای خاصیت آنتی استاتیک

کفپوش های پی وی سی با توجه به ساختار خاصی که دارند از به وجود آمدن الکتریسیته ی ساکن جلوگیری می کنند و قابلیت آنتی استاتیک را در ساختار خود دارند.

نصب آسان

محصولات تولید شده از پی وی سی را می توان در مدت زمان کوتاهی با استفاده از تجهیزات ساده نصب کرد.

طول عمر بالا

بیشتر نمونه های تولید شده از پلاستیک دارای طول عمر بالاتر نسبت به محصولات چوبی هستند و کفپوش های وینیل نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

انعطاف پذیری بالا

از ویژگی های دیگر کفپوش های PVC انعطاف پذیری بالایی آنها می باشد که بر روی استحکام آنها نیز تاثیر مثبت دارد.

عایق بودن

یکی از برترین ویژگی های این محصولات عایق بودن در برابر حرارت، برودت و صوت می باشد.

معایب کفپوش های پی وی سی

با اینکه کفپوش های وینیل دارای خصوصیات بسیار زیاد می باشد اما مانند هر محصول دیگری دارای معایبی نیز هستند که باید قبل از خرید آنها را در نظر بگیریم در ادامه برخی از این موارد را برای شما آورده ایم.

معایب کفپوش های پی وی سی

  • امکان تولید گاز های سمی

این کفپوش ها زمانی که به مدت طولانی در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند، امکان تولید گاز های سمی را دارند که می تواند برای بینایی و سیستم تنفسی مزر باشد و این مورد یکی از مهمترین عیب های آنها است.

  • قابل بازگشت به طبیعت نیستند

مانند بیشتر مواد دیگر تولید شده از پلاستیک این محصولات نیز قابلیت بازگشت به طبیعت را ندارند و می توان به محیط زیست آسیب هایی را وارد کنند.

همانطور که در مقاله ی مزایا و معایب کفپوش PVC مشاهده کردید کفپوش های پی وی سی مزیت های فراوانی دارند و می توان برای خرید گذینه ی مناسبی باشدريا، با این حال پیشنهاد ما به خریدارا ن این است که قبل از خرید نمونه ها دیگر کفپوش را نیز بررسی کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.