تماس با ما :  4_33108023 (041)

اجزای پارکت لمینت

جستجو در سایت


دسته بندی


برچسب ها


اجزای پارکت لمینت

اجزای پارکت لمینت :‌ کفپوش های لمینت به دلیل آرایش فیزیکی زیبایی که دارد به عنوان یکی از کفپوش های ساختمانی، اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که به روند ساخت و تولید پارکت لمینت نگاهی بیاندازیم و در مورد آن بررسی کنیم می توان متوجه شد که چه چیزی سطح منحصر به‌ فرد آن را به سطحی با دوام همراه با عملکرد خوب تبدیل کرده است.

لایه های تشکیل دهنده پارکت لمینت

اجزای پارکت لمینت

کفپوش Laminate شامل چندین لایه و صفحه است. این محصولات از نوآوری‌ و پیشرفت‌های فنی تشکیل شده‌ است. در فرآیند تولید ، اجزای مختلفی مانند کاغذهای ملامینه، روکش رزین و صفحه اصلی HDF یکی بالای دیگری قرار دارند و سپس در دماهای بالا به هم فشرده می‌شوند.

سطح کفپوش لمینت با استفاده از این روش با دوام ساخته می‌شود و می‌تواند پس از فاز خنک سازی در یک منطقه ذخیره‌سازی تحت کنترل آب و هوا فرآوری شود. برخی از محصولات لمینیت که توسط شرکت های خاصی تولید می شوند، یک فرآیند تولید اضافی را انجام می‌دهند، که به موجب آن، عایق‌بندی صوتی در زیر پانل لمینت قرار می‌گیرد.

برخلاف انواع دیگر کفپوش، لمینت ها که اغلب از یک لایه تکی ساخته می‌شود، کفپوش لمینت با هدف متمایز خود، از چهار لایه تشکیل شده‌است. اجزای پارکت لمینت و ویژگی‌های آن‌ها عبارتند از:

لایه Backing Stabilizing Layer :

اجزای پارکت لمینت Backing Stabilizing

این لایه به عنوان صفحه حمایتی در پایین کفپوش لمینیت قرار داده می‌شود و به عنوان پایه عمل می‌کند و موجب افزایش استحکام و دوام آن میشود. بیش از هر چیز دیگری، این لایه برای محافظت از خود کفپوش و تمامی لایه ها عمل می‌کند. لایه پایینی پشتیبان و نسبت به‌آب بسیار مقاوم است و از رسیدن رطوبت به لایه های دیگر جلوگیری میکند. در بعضی از مدل های ساخته شده لمینت این لایه خود به تنهایی از سه لایه دیگر تشکیل شده است.

لایه Core Layer

همچنین به عنوان هسته داخلی شناخته می‌شود و قلب لمینت به شمار میرود. کیفیت و دوام این لایه هر چه بیشتر تحت فشار قرار گرفته باشد، قوی تر شده و دوام بهتری پیدا میکند. این لایه نقش مهمی را در تحمل فشار ناشی از هنگام راه رفتن بر عهده دارد.

صفحه مرکزی حفاظت بیشتری را ارایه می‌دهد و امنیت ارائه‌شده توسط لایه بالایی یا همان حمایتی را تقویت می‌کند. صفحه مرکزی به طور کلی توسط یک فیبر با دوام بسیار مقاوم و یک رزین ساخته می‌شود که به طور خاص مقاوم به آب است و برای مقابله با فرسایش عمومی و پارگی کفپوش لمینت، از آن استفاده میشود.
این لایه در دو نوع MDF و HDF ساخته شده و نوع HDF آن مقاومت بالاتری دارد.

لایه Paper Print Layer

لایه بعدی که می‌توانید انتظار داشته باشید که شکل ظاهری لمینت را تشکیل میدهد و به عنوان لایه الگو شناخته می‌شود . این صفحه از ترکیبات کاغذهای ملامینه فشرده شده و مواد دیگر ساخته میشود و به همین جهت دارای اهمیت است. طرح و شکل های پایانی بر اساس آنچه که میخواهید،‌روی این لایه اعمال میشود.

لایه Melamine Wear Layer

سختی لایه های پارکت لمینت

در نهایت، بیرونی ترین لایه پارکت لمینت است. این صفحه بالای سطح کفپوش لمینت قرار دارد و بخشی است که در مقابل عملکرد های روزانه مانند راه رفتن، قرار گرفتن در زیر هر فشاری، مقاومت از خود نشان میدهد. در طی فرآیند تولید این لایه به گونه ای ساخته میشود که آن را در برابر تغییر رنگ دادن، خراش و هر نوع آسیبی که می‌تواند ناشی از استفاده روزمره و معمولی باشد، مقاوم سازد.

ترکیبات سازنده آن موادی مانند ملامین و اکسید آلومینیوم هستند که مقاومت آن را در برابر آب نیز بالا میبرد.

این صفحه برای کفپوش لمینت، لایه بسیار مهمی است و موثر برای افزایش کیفیت و دوام لایه است. هنگامی که ضخامت لایه را بررسی می‌کنید، می بینید که نسبت به فرسایش چقدر میتواند خوب عمل کند.

کارخانه جات و همه شرکت ها برای تولید لمینت با استفاده از این ۴ لایه ذکر شده در بالا، یکی از دو روش هایی که در ادامه آمده است را به کار میگیرند:

– DPL (مخفف Direct Pressure Laminate) :

همه لایه ها با فشار یکسانی روی همدیگر فشرده میشوند. این روش در بیشتر شرکت ها برای تولید لمینت استفاده میشود.

– HPL (مخفف High Pressure Laminate) :

این روش در برندهای معروف به کار برده میشود. در این روند ابتدا دو لایه بیرونی لمینت را با چسب به هم چسبانده و همگی را تحت فشار به هم متصل میکنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.